Storing? Neem direct contact met ons op!

Onze storingsdienst is 24 uur per dag bereikbaar.

(045) 545 1200

Heeft u vragen, opmerkingen of ontvangt u graag een vrijblijvende offerte?

Neem dan contact met ons op!

info@hajnadi.nl Langheckweg 13, Postbus 3003, 6460 HA Kerkrade Locatienummer 4235

Onze openingstijden

Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 12.30 uur en 13.00 – 17.15 uur

Storing cv-ketel zelf oplossen?

Volg dan ons handige stappenplan

Er komt plots geen warm water meer uit de kraan en de verwarming doet het niet meer. Geen paniek. Misschien kunt u de storing aan uw cv-ketel eenvoudig zélf oplossen. Anders helpen we u natuurlijk graag uit de kou.

Weinig dingen zijn zo vervelend als in hartje winter zonder warm water of verwarming komen te zitten. Veel mensen bellen in paniek de storingsdienst. Terwijl ze vaak zelf de storing kunnen verhelpen nog voor de monteur op de stoep staat.

We hebben daarom een handig stappenplan voor u opgesteld, waarmee u snel en eenvoudig kunt nagaan of u de storing zelf kunt oplossen.

1. Is de stekker aangesloten; staat de gaskraan open?

Controleer altijd eerst of de cv-ketel is aangesloten op het stopcontact en of de gaskraan bij de cv-ketel openstaat. Misschien heeft een huisgenoot de stekker eruit getrokken of de gashendel dichtgedraaid. Kijk ook even in de meterkast of er geen kapotte zekering is die ervoor zorgt dat de ketel geen stroom krijgt.

2. Geeft de cv-ketel een storingscode aan?

Vermeldt het display van uw ketel een (knipperende) storingscode? Dan kunt u in de handleiding van uw cv-ketel nagaan wat de code betekent. Vaak volstaat het om uw cv-ketel te resetten of de stekker uit het stopcontact te halen (en er weer in te steken natuurlijk …).

3. Staat de thermostaat hoog genoeg?

Nog zo’n voor de hand liggende oorzaak van een ‘storing’: een thermostaat die lager staat dan de binnentemperatuur. Het zou niet voor het eerst zijn dat een van onze monteurs hier tegenaan loopt.

4. Staan er voldoende radiatoren open?

Om uw cv-installatie goed te laten functioneren, moeten er voldoende radiatoren openstaan. Het kan geen kwaad om in enkele ongebruikte ruimtes de radiatoren dicht te draaien. Maar als u bijvoorbeeld maar één radiator open heeft staan, bijvoorbeeld die op de badkamer, kan het voorkomen dat het hele systeem niet werkt.

5. Ontluchten of bijvullen?

Als u een pruttelend geluid hoort in een van uw radiatoren, moet u deze waarschijnlijk ontluchten. Dit ontluchten kan ervoor zorgen dat de druk in uw installatie beneden peil is. Controleer daarom regelmatig de druk op het display van uw toestel en vul eventueel water bij.

Heeft u deze stappen doorlopen en heeft u nog steeds geen warm water en verwarming? Dan komen we uiteraard graag langs.

Blijft de storing zich na het doorlopen van deze stappen nog steeds voordoen?
Bel dan ons storingsnummer 045 – 545 1200. Als u nog geen serviceabonnement bij ons heeft, kunt u dat meteen afsluiten.